De allerlaatste uren van 2016 zijn ingegaan. Wat zijn jullie plannen voor morgen? Ik blijf zelf thuis samen met Dennis en Benja. Hapjes, drankjes en verder niks. Ik deed dit vorig jaar ook en dat beviel mij prima. Ik vind de meeste feestjes tijdens dit soort avonden altijd tegenvallen. Ik ga veel liever naar een festival in de zomer dan “verplicht” feesten met oud en nieuw.

Omdat het echt bijna 2017 is en daarom deel ik vandaag het jaaroverzicht van 2016. Lezen jullie mee?

WAT ZIJN MIJN BLOG HOOGTEPUNTEN VAN 2016?

Eindelijk kreeg Puur Suzanne een nieuw jasje. Dit gebeurde in januari. Ooh wat ben ik er blij mee. De site is sneller, mooier en overzichtelijker.

Per 1 april 2015 is Puur Suzanne naast een blog ook een bedrijf. Ik vond dat het hoogtepunt van 2015. Ik heb mij toen totaal niet beseft dat ik fulltime met Puur Suzanne aan de slag zou gaan. Ik begon aan 2016 met het idee: Ik ben benieuwd wat ik met Puur Suzanne kan bereiken en wil het echt laten groeien. Maar dat in september het punt kwam om mijn baan op te zeggen vind ik nog steeds een droom die uitkomt. Ik werk nu ruim 3 maanden fulltime aan Puur Suzanne. En ik vind het nog steeds elke dag een feestje. Het is zo fijn om elke dag bezig te kunnen zijn met wat ik het allerleukste vind. Toen ik nog een baan had was ik er natuurlijk ook heel veel mee bezig met Puur Suzanne maar kwam echt tijd te kort. Ik zat echt elke avond achter mijn laptop. Nu heb ik volle focus op Puur Suzanne. En dat is zo ontzettend fijn! Ik kan echt niet in woorden uitdrukken hoe blij ik ben met deze stap. Met het opzeggen van mijn baan ging ook een andere wens in vervulling: een hond. Ik droom zolang ik mij kan herinneren van een hond en nu ik veel thuis aan het werk ben werd ook dit mogelijk. In oktober haalde ik samen met dennis onze pup Benja op. Het is echt de leukste collega die ik ooit heb gehad.

Puur Suzanne

Ik ben deze blog begonnen om recepten te delen en soms wat van mij af te schrijven maar dat ik mij hier fulltime mee mag bezig houden is toch echt te gek. Zonder jullie was dit ook nooit gelukt. Ik wil jullie daarom enorm bedanken. Bedankt voor jullie interesse, leuke en lieve berichtjes en alle foto’s die jullie mij doorsturen. Ik word van elk berichtje en elke reactie nog steeds heel blij. Ik lees echt alles. Helaas lukt het mij niet altijd om overal op te reageren. Ik doe mijn best maar er schiet soms wat tussendoor.

Jullie zijn met zoveel en ik vind dat zo leuk. Zo was ik in 2015 nog heel blij met 40.000  bezoekers in de maand oktober. Maar brak ik deze maand het record van 70.000 unieke bezoekers. Wauw!!!! Ik vind zulke aantallen echt zo ontzettend gaaf. Ik wil jou daarom ook ontzettend bedanken voor elk bezoekje dat jij aan Puur Suzanne brengt.

NAAST FOOD OOK LIFESTYLE

In 2016 kwamen er steeds meer lifestyle artikelen op Puur Suzanne. Recepten zijn nog steeds in de meerderheid en dat zal ook zo blijven maar het is heel leuk om wat meer persoonlijke verhalen toe te voegen aan mijn blog. Een goede gezondheid draait niet alleen om goed eten maar ook om genieten, voldoende beweging, ontspanning en de juiste mindset. Hierdoor het onderdeel lifestyle met artikelen over hotspots, reizen, stedentrips, boeken, mindstyle en persoonlijke ontwikkeling.

Dit jaar haakte mijn zus Yvonne aan. Zij schreeft ongeveer 2 blogs per maand. Bezoekt af en toe events en samen schrijven wij in de rubriek Be pure and believe. De rubriek is geboren in 2016. Allebei hebben wij last van een chaotisch hoofd, zijn we op zoek naar wat meer rust in ons leven, daarnaast houden wij allebei van dromen en reizen. Wij  nemen ons zelf en het leven niet al te serieus. Wat is geluk? Hoe volg je je hart? Wat maakt je echt blij? Graag nemen wij jullie mee in onze zoektocht. Wij plaatsen ongeveer 1x per maand een artikel in deze rubriek.

Dank je wel lieve Yvonne dat je zo’n fijne bijdrage levert hier. Wil je iets vragen aan Yvonne? Je kunt haar bereiken via yvonne@puursuzanne.nl.  Ook is zij te volgen via instagram: @yvonnetwork

Wat ook heel leuk was dat ik dit jaar, ik had mijn eerste persreisje. Ik mocht een weekend samen met Dennis Tilburg ontdekken.

De top 5 van meest bekeken recepten
  1. Courgettesoep
  2. Nacho-ovenshotel
  3. Havermout appelcake
  4. Gevulde paprika
  5. Wortelcake

Klik op de titel als je het recept nog een keer wil bekijken

De vraag van 2016 was: Hoe kan jij leven van je blog?

Ik besloot er daarom een blog over te schrijven. De blog vind je hier terug. Ik hoop dat er zo wat meer duidelijkheid is ontstaan. Mocht je er toch nog vragen over hebben dan hoor ik dat graag. Ook nam ik dit jaar mijn eerste podcast op samen met Anne Neijens. Anne stelde mij allerlei vragen over fulltime bloggen. Je kunt de podcast hier terug luisteren.

PLANNEN VOOR 2017

Ik ben heel nieuwsgierig wat 2017 mij zal brengen. De eerste samenwerkingen staan al gepland. Ik heb hier super veel zin in! En verder wil ik vooral blijven doorgaan met wat ik nu doe.

GEEN PUUR SUZANNE ZONDER JOU!
  • Welke recepten wil je zien?
  • Wat wil je van mij weten?
  • Waar wil je meer over lezen?
  • Of waar moet ik echt mee stoppen in 2017
  • Ik ben heel benieuwd. Laat het mij weten in de reacties hieronder of stuur mij een mail via info @ puursuzanne.nl.
IK WENS JE EEN HELE FIJNE JAARWISSELING EN TOT IN 2017!

Volg je mij al via Facebook of Instagram? Ik zou het leuk vinden om jou daar ook te zien.

Suzanne

Hoofdredacteur
Houdt van: goed en lekker eten | festivals | muziek | chocolade | koffie | dromen | kookt graag met groenten en dan het liefst paprika's | groen is mijn favoriete kleur