Ervaar je in deze tijd vaker stress? Je bent helaas niet de enige persoon die dat juist nu ervaart.Herken de signalen bij jezelf en leer vaker te ontspannen. Ik deel vandaag 6 tips met je om stress te verminderen, zodat je hopelijk weer lekker in je vel gaat zitten en meer rust ervaart.

 

Ga mediteren 
Dit klinkt misschien wat zweverig. Maar dat hoeft het echt niet zo te zijn. Je kunt hiervoor een handige app gebruiken maar je kunt ook gewoon in een rustige ruimte gaan zitten en letten op je ademhaling. Ga rustig zitten en zorg dat je niet afgeleid wordt. Je hebt daar echt geen yogamat of mediatie kussen voor nodig.

 

Ondersteuning doormiddel van kruiden en planten
Kan jou lijf wel wat ondersteuning gebruiken? Maak gebruik van kruiden en planten. Zo kan Cbd olie je helpen om rustig te worden waardoor je ook gemakkelijker in slaap valt en je beter kan concentreren.
Laat koffie vanaf de middag staan en stap over op kruidenthee. Gemberthee is mijn favoriet voor het slapen gaan.
Vaker offline

De technologische revolutie maakt het mogelijk om 24/7 online te zijn en alles real-time te checken. Maar vraag jezelf af: Ben ik daar echt blij mee? Als je altijd online bent laat jij je werk en het nieuws nooit los.

Als het kan, regel een werktelefoon die je in het weekend uitzet, zodat je niet bezig bent met werk. Is je werk telefoon ook je privé telefoon? Zorg er dan voor dat je alle notificaties uit hebt staan en dus niet kunt zien of er een berichtje binnenkomt. Sowieso kan het heel verstandig zijn om je zakelijke e-mail niet te installeren op je telefoon.

Ruim op

Door je werkkamer of je gehele huis eens flink onder handen te nemen geeft niet alleen voldoening, maar ook een opgeruimd gevoel in je hoofd. Breng je overbodige spullen naar de kringloop.

Kom in beweging

Als je hoofd overloopt met gedachten is het vaak lastig om te ontspannen. Zorg daarom dat je beweging komt. En daarmee bedoel ik echt bewegen en niet sporten. Ga wandelen buiten, doe boodschappen op de fiets. Werk je vanuit huis? Ga in je pauze naar buiten of sluit je werkdag af met een wandeling.

Schrijf je gedachten op

Door je dag te beginnen met schrijven worden je gedachten vaak rustiger. Het kan je helpen om meer overzicht te hebben en met een goed gevoel aan de dag te beginnen.

 

Zorg goed voor jezelf! Juist nu. Hopelijk heb je wat aan deze tips. 
Wil je aan de slag met een gezonde(re) levensstijl? En wil jij mij als coach? Bekijk dan hier de mogelijkheden.